Onverwachts! - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu Onverwachts! - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu

Onverwachts!

Door: Mieke en Riny

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Riny

17 Juni 2014 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Onverwachts!!

Toen we ons vorig stukje schreven, dachten we met onze focus naar elk eindpunt van de dag de rust weer te hebben gevonden. Desondanks hebben we na zondag ons hoofd weer vol, zij het met iets totaal anders.
Zondagmiddag, als wij al op onze overnachtingsplek zijn en vele andere pelgrims nog zoekende zijn, het is een komen en gaan in zo'n auberge, krijgt een pelgrim die ook in 'onze' auberge zou overnachten, en die we zowel onderweg als op onze slaapzaal hebben gesproken, een hartaanval. We zien het gebeuren. Met zo'n 50 mensen zitten we er als het ware boven op. Er wordt direct gereanimeerd. Alles komt uiteindelijk ter plaatse (ziekenauto, helikopter, politie) maar het kost zoveel tijd. Na anderhalf uur reanimeren is het duidelijk; de camino is voor deze meneer afgelopen, hij blijkt te zijn overleden. Iedereen is in shock. Zijn rugzak wordt gepakt met er aan zijn schoenen en zijn hoed en wordt naast hem tegen de muur gezet
Zijn bed blijft leeg 's nachts.
Hoe tegenstrijdig; de volgende dag werkt iedereen weer aan zijn camino, zij het aangedaan en met een verward hoofd.
Hoe tegenstrijdig; we bemerken weer een goed gevoel over het naderen van ons volgend doel: Leon!! Alweer kunnen we wat wegstrepen en onze focus verleggen na Foncebadon, waar het Cruz de Ferro staat, waar heel veel pelgrims een steen met een intentie achterlaten en waar ongetwijfeld de pelgrims van auberge de Molay de Canadese pelgrim ook zijn plekje geven.
Ondanks dat we niet meer tellen, cijferen en gissen gluren we toch naar Santiago; vandaag is onze terugvlucht geboekt!!! Wanneer? Dat bewaren we nog als verrassing!

• 17 Juni 2014 - 20:13

Henk En Anton:

Het echte leven is met jullie op reis. Het is niet de zin van het leven,
    maar de zin in het leven waarin jullie verder gaan.
    Een warme groet voor jullie.

• 17 Juni 2014 - 20:32

Paula:

Zo, dat is heftig! Zo zie je maar weer, geniet van de kleine dingen en van iedere dag........ En echt doen he, want voor je het weet zit je weer bij Aa en Maas kleding te bestellen, brieven te maken, telefoontjes te beantwoorden.....etc.... Hopelijk hebben jullie lekker weer! Zet hem op samen!

• 17 Juni 2014 - 20:45

Jan En Els:

Tjonge Tjonge, ja dat is zeker een heftige ervaring.
    Gelukkig gaat het met jullie goed.
    Zet hem op voor de laatste loodjes.

Jan en Els

• 17 Juni 2014 - 21:36

Carla M:

hallo Mieke en Riny
    Jullie maken veel mee, maar zo"n ervaring wens je toch niemand toe.
    Petje af voor jullie prestatie en veel succes met het laatste deel van jullie tocht

• 18 Juni 2014 - 00:03

Ria Herwig:

Wat een heftige ervaring. Kan me voorstellen dat jullie daardoor alles nog bewuster gaan ervaren. Ben trots op jullie prestatie en succes met de resterende kilometers.
    Wat een leuk vooruitzicht om te weten wanneer je jouw mannen weer in de armen kunt sluiten!

Tot gauw in de Boerhaavestraat!?

• 18 Juni 2014 - 10:15

Toos:

Hoi Pelgrims,

Wat je allemaal mee kunt maken, stekte met de voortzetting.
    We kijken er naar uit je weer te ontmoeten en moeten er maar een hele dag voor uittrekken, om alle verhalen te horen
    liefs Toos

• 18 Juni 2014 - 13:48

Jan En Hannie:

Zit met kippenvel jullie verhaal te lezen. Wat een ervaring. Zo sta je weer
    met beide benen op de grond, maar dat deden jullie toch al...
    Succes en sterkte de komende dagen, vooral bij het kruis.

• 20 Juni 2014 - 23:06

Skippy, Anne-Marie En Ruben:

Hoi Mieke en Riny,
    Geweldig om al die verhalen van jullie te lezen.
    Erg heftig wat jullie nu meegemaakt hebben.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte en succes de laatste kilometers.
    Jullie zijn kanjers!!!
    Dikke zoenen, Skippy, Anne-Marie en een hele dikke knuffel van Ruben
    (Die trouwens regelmatig vraagt: mama, is Mieke er al?)

• 21 Juni 2014 - 18:57

Aldje En Frans Peerlings:

Hallo Riny en Mieke,

Wat een heftig verhaal. Ook dit hoort bij het leven. Dit geeft jullie misschien ook wel de kracht om het laatste stuk nog goed te volbrengen. Geniet van de omgeving en de mensen.
    Speciaal voor Riny, alvast voor vrijdag een fijne verjaardag.

Groetjes uit Weert.
    Aldje en Frans

• 22 Juni 2014 - 00:33

Will Vissers:

Hoi Riny en Mieke
    Even een berichtje omdat ik jullie al de hele tijd volg en bewonder! Jullie zijn de uitdaging aangegaan en er zijn al heel wat ups en downs op jullie pad gekomen. Knap dat jullie zo gedreven zijn dat je het op kunt brengen om steeds weer opnieuw met volle overtuiging door te gaan en hoe!!!!
    Het einde nadert, het gaat jullie lukken, dat weet ik zeker!
    Geniet van alle mooie momenten want het is dadelijk "ineens" voorbij, maar dan blijven gelukkig alle mooie herinneringen!
    Nog "even" doorbijten, zet hem op!
    Lieve groetjes Will

• 22 Juni 2014 - 11:02

Anita Beekmans:

Hallo Mieke en Riny

Wat erg zeg, en dat zal zeker schrikken geweest zijn voor iedereen.
    Ja dat zijn van die onverwachtse dingen die dan zomaar kunnen gebeuren. Erg hoor.

Ik blijf het een geweldige prestatie van jullie vinden, ondanks dat ik soms tussen de regels door lees dat het geen gemakkelijke en soms in de put zittende tocht is.
    Maar zoals ik nu lees , en de terugvlucht geboekt is kunnen jullie er zeker weer wat km tegenaan .
    Veel wandelplezier
    Gr Anita Beekmans
    en morgen GEZOND weer op.

• 22 Juni 2014 - 22:43

Ria Van Den Bogaart:

Dag Mieke en Riny,
    We houden alle berichten van jullie reis bij.
    Vooral Ad is erg trouw in het lezen van jullie berichten.
    Komt ook wel datchij Erik af en toe ziet natuurlijk.
    Jullie mogen hardstikke trots zijn op jezelf!!
    Vreemd, een pelgrim die onderweg overlijd.
    Het zal beslist vaker gebeuren maar als het dan voor je ogen gebeurd is toch
    wel heel heftig.
    Nog wat laatste loodjes.....
    Wij wensen jullie een fantastische eindstreep toe!!!
    Groetjes
    Ad en Ria
    Nistelrode

• 23 Juni 2014 - 00:23

Nel:

De laatste kilometers....zullen ongetwijfeld toch weer heel anders zijn!
    Succes en sterkte!
    Groetjes Jan en Nel.

• 24 Juni 2014 - 15:11

Toos Van Der Ven:

Heftig zeg maar naast de leuke dingen die jullie meemaken hoort dit helaas ook bij het leven.

De terugreis al geboekt? dan zijn jullie echt met de laatste kilometers bezig. Super veel respect voor jullie! Nog veel wandelplezier en sterkte, op naar het einddoel.
    groetjes Toos.

• 25 Juni 2014 - 11:19

Tjeu En Agnes :

De laatste loodjes wegen het zwaarst .Voor jullie hopelijk niet ,het einddoel is in zicht en we wensen jullie nog een heel fijne afsluiting van het deze zware tocht.Riny voor vrijdag alvast een fijne verjaardag en tot hoors of ziens .groetjes Tjeu en Agnes

• 26 Juni 2014 - 16:21

Diana:

Een heftige reis. Nu de laatste loodjes. Heel veel succes nog. En geniet nog even van het nu, voor je het weet is deze geweldige leer ervaring weer voorbij.
    Groetjes Diana

• 26 Juni 2014 - 17:37

Harrie En Lies :

Riny,

Een beetje laat, maar alsnog een prettige verjaardag. Bouw maar een klein feestje!

Groet
    Lies en Harrie