In Santiago!!! - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu In Santiago!!! - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu

In Santiago!!!

Door: Mieke en Riny

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Riny

01 Juli 2014 | Spanje, Sarria

Ook de laatste 100 km zijn weggewerkt. Het is een glooiend landschap hier in Galicië met, als het weer mee zit, een schitterend uitzicht. Diverse keren hebben we mist als er iets moois te zien is; het is niet anders. We zien veel horrero’s, typische graanopslagplaatsen. We lopen op prettige wandelpaden door eucalyptusbossen. We lopen door kleine boerendorpjes waar de straten vol koeienstront, schapen- en geitenkeutels liggen. En stilaan komt Santiago dichterbij!
Gisteren hebben we 32 km gelopen zodat we vandaag nog energie zouden hebben voor als we aankomen. En ja!!!
Rond 9.00 uur bereiken we zo trots als wat Santiago en om 9.30 uur hebben we ons officiële bewijsstuk, de Compostella!!!! Wat zijn we er blij mee!! Zelfs bij het bureau is men enthousiast over onze 2100 km!! Aansluitend gaan we naar ‘De Huiskamer’, een opvangadres voor Nederlandse pelgrims. Daar hoort koffie met een koekje bij, zoals thuis. Vervolgens gaan we naar de kathedraal voor de pelgrimsmis waar gelukkig ook het grote wierookvat ‘rond geslingerd’ wordt.! Heel indrukwekkend!
Overal kom je bekenden tegen!! Iedereen is in opperbeste stemming, ondanks het druilerige weer. Iedereen heeft zijn/haar doel bereikt.!
Na 3 maanden in de weer te zijn geweest, kunnen we nu terugkijken op een geslaagde tocht, in alle opzichten!! We hebben het goed gehad met elkaar en we hebben veel geleerd! Inmiddels hebben we een paar schoenen versleten. Bij de laatste bui, het was me er ook een, kwam het water net zo hard onder langs als boven langs onze schoenen in. Het klotste tussen onze tenen. Maar het zijn de laatste loodjes, dus wat maakt het uit.

En nu….., nu wordt het weer allemaal anders. Vooralsnog kijken we er naar uit!!
- We kunnen nu de deur weer uit zonder ons hele hebben en houwen steeds mee te hoeven zeulen;
- we hoeven nu niet meer met de kippen op stok;
- geen volle slaapzalen meer!
- we hoeven douche en toilet niet meer met ‘Jan en alleman’ te delen!
- nu kunnen we ’s morgens weer eens voor de kast gaan staan om te bezien wat we vandaag aan zullen doen!
Hoe we ons leven van de afgelopen 3 maanden gaan missen, dat zal de tijd uitwijzen; daar hebben we nu nog geen idee van. Een ommekeer is het zeker en wat de Camino met ons gaat doen of heeft gedaan, ook dat zal de tijd leren.
Voordat we afscheid nemen bedanken we iedereen voor de belangstelling en betrokkenheid. Net zoals jullie uitkeken naar onze stukjes, deden wij dat naar die van jullie en hoewel er maar weinig weten wat de Camino echt inhoudt, zijn ze ons vaak een ruggensteun geweest!

• 01 Juli 2014 - 19:09

Maart-Jan En Els:

Hallo dames,
    Proficiat!!! Hartstikke goed. Wij hebben ervan genoten om met jullie 'op pad' te gaan!
    Weten precies hoe het nu voelt, intens tevreden maar ook met een beethe een leeg gevoel. Het is voorbij, volbracht. Voldoening en ontwenning! Geen rugzak meer inpakken, niet meer onderweg zijn.
    Geniet nog even van Santiago. We horen jullie verhalen graag een keer 'live' als jullie weer terug zijn.
    Lieve groeten, Els en Maart-Jan

• 01 Juli 2014 - 20:14

Jan En Hannie :

Super!! Jullie einddoel gehaald. Petje af voor jullie.

• 01 Juli 2014 - 20:29

Ria En Harrie:

Een hele dikke proficiat en een grote knuffel voor jullie beiden , geweldig ...! Wat een BIKKELS zijn jullie ..Natte voeten ,dikke voeten , niet weten wat met voeten moeten , het moet even worden gezegd... die voetjes hebben stap voor stap 2300 km afgelegd .
    Ik vind het een hele hele grote prestatie die niet voor iedereen is weggelegd.
    Geniet er van ....!!
    Groetjes
    Ria En Harrie

• 01 Juli 2014 - 20:44

Ad En Truus:

Gefeliciteerd Riny en Mieke,

Jullie hebben het gehaald en hoe!
    Fantastisch, ik zat met kippenvel jullie laatste berichtje te lezen, de aankomst, wat een geweldig gevoel moet dat zijn geweest vanmorgen.
    Geniet nu van een heerlijke dag rust voordat jullie het vliegtuig instappen en die lange wandeltocht in enkele uren terugvliegen. Fijne thuisreis en een warm welkom thuis.

Lieve groet,
    Truus

Riny en uiteraard ook Mieke,wat een prestatie!!!!
    Ik ben trots op jullie.
    Ook liefs van
    Ad.

• 01 Juli 2014 - 21:09

Annie Ament:

Hallo Riny en Mieke
    Gefeliciteerd. Wat een prestatie. Geweldig. Petje af voor jullie doorzettingsvermogen.
    Hopelijk hebben jullie nu een nog vollere rugzak met ervaringen.
    We horen het graag t.z.t
    Groeten Theo en Annie

• 01 Juli 2014 - 21:22

André Boom:

Proficiat Mieke en Riny met jullie succesvolle tocht, en geweldige prestatie!

Gr. André

• 01 Juli 2014 - 21:26

Theo Josè:

waanzinnig wat goed. van harte gefeliciteerd
    dit neemt niemand van jullie af ........zo veel belevingen
    welkom thuis lieve groeten Theo Josè ERP

• 01 Juli 2014 - 21:39

Ria/Tjeerd:

Geweldig Riny en Mieke,wat een prestatie en doorzettingsvermogen, ik denk
    dat niemand kan begrijpen wat je hier voor moet doen als je het zelf niet hebt
    ervaren.Nog fijn een dag in Santiago genieten en dan voldaan weer naar huis.
    Wat zal je weer naar huis verlangen!
    Wij wensen jullie een goede terugreis en veel gelukkige herinneringen.

• 01 Juli 2014 - 22:20

Ine En Harrie Habraken:

FANTASTISCH wat een prestatie, goede terugreis, met een rugzak herinneringen.
    We komen je verhalen graag een keer persoonlijk aanhoren. Gauw tot ziens
    Harrie en Ine

• 01 Juli 2014 - 22:41

De Zussen V D Velden :

Hallo Mieke en Riny
    Wat een geweldige prestatie ,veel gezien ,gehoord en meegemaakt????
    We hopen nog een fijn samenzijn en een welkom in Veghel
    We horen er nog van
    Heel veel groeten van ons

• 01 Juli 2014 - 23:03

Anita Beekmans:

Hallo Mieke en Riny
    In een woord GEWELDIG.
    Voor de laatste keer lees ik jullie verslag.
    Ik heb ervan genoten, en was elke keer weer
    vol bewondering.
    Voor de laatste keer zeg ik Morgen gezond weer op.
    Tot Snel.
    Groetjes Anita Beekmans

• 01 Juli 2014 - 23:17

Sjerty Van Herten:

Wat een fantastische prestatie die jullie samen hebben neergezet!
    Gefeliciteerd Riny en Mieke!
    Mooi dat jullie het wierookvat hebben zien zwaaien!
    Nu lekker relaxen en ....
    Een goede thuisreis!
    Sjerty

• 02 Juli 2014 - 00:16

Rikie Heijman :

Wat een geweldige prestatie, petje af. Nu lekker na genieten, van alle bijzondere dingen die jullie hebben mee gemaakt. Bedankt voor jullie geweldige reis verslagen, ik heb er van genoten. Nu weer fijn naar huis naar jullie familie en vrienden. Groetjes en tot ziens in Veghel.

• 02 Juli 2014 - 01:36

Andrea Jeroen .& Tygo &:

Wat gaaf, en super dat jullie het gehaald hebben.
    Zijn erg trots op onze buurvrouw. En vriendin.
    echt super gedaan, wat zal je trots zijn en thuis ook...
    Zien je snel weer in de straat. Geniet nog daar en tot snel.
    liefs ons

• 02 Juli 2014 - 11:14

Harrie En Lies:

Proficiat met het behalen van het einddoel.
    We zullen er a.s. 13 juli nog veel over gaan horen denk ik.
    Harrie en Lies

• 02 Juli 2014 - 14:57

Marielle Van Rijbroek:

hoi Mieke en je wandelgenoot,

van harte gefeliciteerd en wat een prachtige prestatie!!!!!!!!!!!!! respect meiden!!!!!
    wat een mooie verslagen die ik heb kunnen volgen, ik hoop voor jullie een voorspoedige terugreis naar jullie gezinnen. voor Mieke naar haar mannen, wat zullen jullie blij zijn elkaar weer te zien, heel bijzonder allemaal.
    het allerbeste en lieve groetjes van nichtje Mariëlle van Rijbroek

• 02 Juli 2014 - 16:57

Trix:

Geweldig, super en nu lekker naar huis. Zal jullie verhalen missen. Tot gauw Trix

• 02 Juli 2014 - 19:23

Jan En Els:

Hoi Dames

Geweldig wat een prestatie!!
    Jullie zullen het gaan missen, maar nu eerst fijn naar huis.

Lieve Groetjes Jan en Els

• 02 Juli 2014 - 19:46

Jos Beckers:

proficiat allebei. Wat een prestatie. Ik heb met veel belangstelling jullie verslagen gelezen en genoten van jullie belevenissen. Petje af dat jullie het gedaan en gered hebben.! Geniet nog maar even met volle teugen van alles en tot ziens. Groetjes Jos

• 03 Juli 2014 - 15:17

Henk En Anton:

Proficiat . . . Weer welkom thuis a.s. We zien en horen elkaar weer.

• 04 Juli 2014 - 07:12

Lieke Van Der Velden:

Riny en mieke!
    Wat geweldig! Zeer indrukwekkend om te lezen. Ik begreep dat jullie ook weer terug zijn in Veghel. Wat zal het fijn zijn om het thuisfront weer te omarmen. Maar het zal ook weer even wennen zijn na deze belevenis...
    Geniet van alles nu weer in jullie eigen omgeving, maar geniet ook nog volop van jullie reis!
    Liefs lieke

• 04 Juli 2014 - 07:29

Christa:

Riny en Mieke
    Proficiat! Wat super dat jullie dit gedaan hebben.
    Riny, jou zie ik als bij mij de dames weer komen. Je hoort erover.
    Mieke, veel succes verder!
    Groetjes
    Christa en Arno die ook steeds heel benieuwd was naar jullie stukjes!!

• 07 Juli 2014 - 12:24

Gerrit Hoeben:

Beste strompelaars,

proficiat met het behalen van het door jullie vooropgestelde doel. Na een vakantie worden de niet gelezen kranten nog vlug eens doorgenomen om belangrijk nieuws, wat dan toch geen nieuws meer is maar verleden, niet te missen. Na z'n reis kunt je wel zeggen dat jullie de wereld hebben genomen en niet andersom. Ik hoor graag, over een poos, wat de voettocht jullie persoonlijk gebracht heeft. Misschien is het wel fout om brengen te zeggen, want jullie hebben het gehaald.
    Unne dikke chapeau voor dit alles.

Wees gegroet,
    Gerrit Hoeben.

• 08 Juli 2014 - 15:40

Annie Aben:

Proficiat. Geweldig en tot snel voor de verhalen

• 12 Juli 2014 - 13:28

Jessica Marchal:

Mieke sorry ik ben wat laat! Al zullen jullie vast nog vol enthousiasme zitten. War geweldig zeg!!!
    De laatste stukjes bijvoorbeeld niet met je hele hebben en houwen zeulen, heerlijk he. Maar gefeliciteerd samen dat jullie het hebben gered :)
    Nu weer thuis?

Hoop tot snel!!
    Liefs Jessica

• 07 Augustus 2014 - 14:55

Ans Geerts:

Hallo Riny en Mieke, geweldige prestatie en wat hebben jullie ook doorgelopen.
    Wij zijn 26 juni in Santiago gearriveerd en zijn daarna nog in drie dagen naar Finisterre gelopen.
    Wij zijn 4 juli thuis gekomen. Een andere broer met zijn vrouw zijn ons komen ophalen met een kamper.
    Wel een hele terugreis.
    Nou groetjes en misschien komen we elkaar nog ergens tegen om wat ervaringen te delen.
    Groetjes Ans Geerts.