Het einde komt in zicht!!! - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht!!! - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht!!!

Door: Mieke en Riny

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Riny

26 Juni 2014 | Spanje, Sarria

Het einde komt in zicht!!

Na de Meseta, een hete dunbevolkte vlakte, komen we in een gebied van de lemen huizen/huisjes.
We hebben overnacht in Foncebadon, een dorpje dat vrijwel alleen uit ruïnes bestaat en dat met geld van de EU weer wordt herbouwd en waar nu midden in die ruïnes 4 alberges, een winkeltje en een barretje gerealiseerd zijn. De koeien en de geiten lopen er nog los rond. Zo onrealistisch! Vandaar zijn we naar het Cruz de Ferro geklommen, waar ook wij 'onze' steen hebben achtergelaten. De lange steile afdaling die daarop volgt, hebben we 'overleefd'! We passeren Astorga en Leon met hun geweldige kathedralen en de tempeliersstad Ponferrada met zijn kolossale tempeliersburcht. We hebben de Cebreiro beklommen die op de Camino als ' zwaar' bekend staat. Hij is van het kaliber St. Jean Pied de Port-Roncevalles. Omdat de route zo zwaar (steil en lang) is, bestaat de mogelijkheid je rugzak te laten vervoeren. Bijna in die verleiding gekomen, hebben we er uiteindelijk toch voor gekozen de klim met rugzak te doen. Het was niet niks maar we hebben het gehaald! Nu, na een dag lang afgedaald te zijn van de Cebreiro, lopen we door de groene heuvels van Galicië waar de huizen grotendeels zijn opgetrokken uit leisteen.
Regelmatig staan er kilometerpaaltjes langs de Camino met daarop de afstand tot Santiago en regelmatig waren we daar niet blij mee. Nu wordt het anders; morgen komen we onder de 100 km!! Nu stimuleert het! Volgende week dinsdag hopen we in Santiago aan te komen! Na 3 maanden ploeteren,hopen we dan ons doel bereikt te hebben!' We zijn super trots op wat we gepresteerd hebben; 2300 km gelopen over overwegend steenslagpaden, geitenpaden, holle wegen en sporadisch een asfaltweg,soms uit noodzaak gekozen, regelmatig getwijfeld en soms wel eens gewanhoopt.
Donderdag 3 juli is onze terugreis geboekt!! Na 3 maanden is het geweldig om, geslaagd te zijn in ons doel, weer heerlijk naar huis te kunnen!! Ons leven gaat niet op de schop, zoals bij menig pelgrim na de Camino. Wij zijn maar wat blij met wat we hebben!!!

• 26 Juni 2014 - 18:22

Jan En Hannie Lemmers:

Geniet van de laatste 100 (drukke) kilometers kanjers!!!

• 26 Juni 2014 - 19:09

Ria En. Harrie:

In een woord Geweldig ..het is geen woord voor deze prestatie maar ik heb er dan ook eigenlijk Géén woorden voor om uit te drukken hoe knap ik het vind.
    Op naar de laatste loodjes ..blijf stappen ......dan ik blijf duimen ...!
    Groetjes Ria en Harrie

• 26 Juni 2014 - 19:10

Maart-Jan En Els:

at zijn jullie al vér!!! Super! Cruz de Ferro en Cebreiro al gehad!
    Mooie momenten en dan ben je er echt bijna. We weten precies waar
    jullie nu zitten. Het staat in ons geheugen gegrifd!
    Nu de laatste 100 km. Dat is kicken! Geniet van deze laatste
    kilometers. Je gaat t missen als je weer in Nederland bent.
    Veel plezier in Santiago en omhels St. Jacobus van ons!
    Lieve groetjes,
    Maart-Jan en Els

• 26 Juni 2014 - 19:45

Dolinde:

Trots, Super TROTS met geen woorden te beschrijven!
    KANJERS, ik ben reuze TROTS op JULLIE!!!
    Knuffel Do

• 26 Juni 2014 - 19:46

Ellen:

Wauw wat een prestatie!! Daar mogen jullie zeer zeker super trots op zijn!! Ga heerlijk genieten van de laatste "paar"kilometers en een hele goede terugreis met heel veel herinneringen!!

• 26 Juni 2014 - 20:54

Truus:

Hee deurdouwers,

Onvoorstelbaar wat jullie achter de rug hebben, die laatste 100 km. gaan zeker lukken.
    Het vooruitzicht "thuis" wat zo ver weg lag komt nu heel dichtbij. Het geeft jullie misschien wel vleugeltjes.
    Dappere stappers, diepe buiging voor deze prestatie, wat een doorzettingsvermogen!
    Riny, voor jou alvast proficiat op die heel speciale verjaardag morgen en wij gaan proosten op deze dubbele mijlpaal.
    Voor straks een goede aankomst in Santiago samen.
    Lieve groet,
    Ad en Truus

• 26 Juni 2014 - 21:01

Annie Ament:

Geweldig, geweldig. Het lijkt wel of jullie vleugels hebben gekregen zo snel is Santiago nagenoeg bereikt.
    Jammer dat er een eind komt aan de verslagen. Op papier dan wel, mondeling zal het nog wel een poos doorgaan.
    Succes voor de laatste afstanden.
    Groeten, Theo en Annie

• 26 Juni 2014 - 21:04

Ans En Anita :

Hallo meiden

Nu wij bezig zijn met het Pieterpad met 6 kg bagage, krijgen we nog meer respect en diepe bewondering wat jullie saampjes al bereikt hebben! Ga voor de laatste kilometers en we zullen blij zijn als we jullie weer in onze armen kunnen sluiten;-)
    Lieve groetjes vanuit Garnwerd.

• 26 Juni 2014 - 22:29

Henk En Anton:

Riny, van harte proficiat met je behaalde resultaat en dit nu op je 65e verjaardag een kroon op je hoofd als jarige, als geslaagde pelgrim. De tweemaal toost hiervoor doen we volgende week bij je thuis met een dikke kus. Geniet van deze toch bijzondere verjaardag met je maatjes om je heen op deze vrijdag in Spanje. Ouder worden heeft toch wel zijn charmes op deze bijzondere manier. Groeten ook voor Mieke daar bij jou.

• 26 Juni 2014 - 23:42

Jan En Henriette:

Geweldige prestatie en gefeliciteerd met je 65e verjaardag! Laat de laatste loodjes niet te zwaar wegen!
    Jullie zullen met een heerlijk gevoel naar huis vliegen denk ik.

Groeten en tot binnenkort.

• 26 Juni 2014 - 23:53

Ria En Tjeerd:

Riny twee keer gefeliciteerd;ten eerste met je verjaardag ,voor jou een heel bijzondere en onvergetelijke
    en ten tweede met de geweldige prestatie die je hebt geleverd.Wat een belevenissen wat je allemaal
    hebt gezien en meegemaakt.Nog even volhouden dan is het volbracht ,weer gauw tot ziens!!

• 27 Juni 2014 - 01:04

Ria Herwig:

Wat een verhalen maar vooral wat een prestatie. Als ik de verslagen les ben ik al enorm onder de indruk van al jullie belevenissen, wat moet dat dan met jullie doen. Wat zulke er straks thuis nog veel momenten voorbij komen. Voor die tijd nog"effe" de laatste loodjes. Succes maar vooral; geniet ervan. X

• 27 Juni 2014 - 08:20

Marian:

Riny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Geniet van deze dag en... van de resterende dagen daar, geweldig dat jullie nu al zover zijn!
    Tot gauw!

• 27 Juni 2014 - 09:04

Kees Hoevenaars:

Hoi Riny en Mieke,
    Riny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En voor jullie beiden wens ik jullie fijne laatste kilometers en een goede terugreis. Ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen en verhalen.

• 27 Juni 2014 - 13:13

Jan En Els:

Lieve Riny

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat een verjaardagscadeau ..... het voltooien van de camino.
    En je hebt er zelf voor gezorgd!!!!

Maak er een hele fijne dag van samen met Mieke.

Groetjes Jan en Els

• 27 Juni 2014 - 15:33

Christa:

Hallo Riny en Mieke

Wat een verhaal alweer. Wat zijn jullie super getraind zeg.
    Proficiat, met je verjaardag Riny, wat een verjaardag zal dat zijn. Bijzonder.
    Jullie zullen moeten wennen als jullie weer in je gewone leven zijn, zeg.
    Ik zal zoiets nooit kunnen opbrengen, maar ik vind het zo mooi!
    Groetjes
    Christa en proficiat van Arno

• 27 Juni 2014 - 18:18

Sjerty En Har Van Herten:

Heeee jarige wandelaar,
    Gefeliciteerd met je verjaardag Riny! Wat fantastisch om dit te mogen vieren op zo'n bijzondere tocht!
    Je zult wel aan een paar nieuwe schoenen toe zijn!
    Ook Mieke alvast gefeliciteerd met het bijna behalen van jullie doel!
    Zet hem op de laatste kilometertjes!
    Groetjes Har en Sjerty van Herten

• 27 Juni 2014 - 20:01

Carla M:

Het einddoel is in zicht. Geweldig, wat een prestatie.Ik vond het leuk om jullie reisverslagen te lezen, maar het lijkt me ook ontzettend leuk om jullie verhalen te horen.
    Riny, gefeliciteerd met je verjaardag,een byzondere verjaardag, die je niet gauw zult vergeten.
    veel succes met de laatste kilometers, een fijne dag in Santiago en een goede vlucht naar huis.
    Tot ziens

• 27 Juni 2014 - 21:34

Mia En Jac Jacobs:

Hallo Riny en Mieke,

Riny , VAN HARTE GEFELICITEERD, met deze wel heel byzondere verjaardag, zover van thuis en toch zo dicht bij jullie einddoel.
    Nog maar 100 km of het niets is en dan zijn de 2400 rond.
    Nogmaals PROFICIAT, een zoen van St Jacobus voor deze schitterende prestatie en een voorspoedige
    terugreis.

Liefs, Mia -Jac-en Nel

• 27 Juni 2014 - 22:19

Toos:

Hoi Hoi dappere meiden wat zijn wij trots met jullie geweldige prestatie nog 'n paar dagen hard ploeteren en jullie hebben 't gehaald geweldig. Riny nog van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe baas.

• 27 Juni 2014 - 23:43

Ome Theo Tante Josè:

Geweldig Mieke en Riny de laatste 100 km.
    tel met jullie mee en een goede aankomst in Santiago
    veel liefs Theo Josè Erp

• 28 Juni 2014 - 13:38

Toos:

Dag Dames,

Jullie zijn de echte toppers
    Voor Riny een snel tot ziens
    succes voor de laatste etappe.
    ge Jac en Toos

• 29 Juni 2014 - 15:48

Marianne Josephs:

Beste Riny en Mieke

Wat een geweldige prestatie sowieso, en dan ook nog soms afzien van extra gemakken ! zoals zonder rugzak een moeilijk stuk te lopen. APPLAUS! APPLAUS!!
    Ik heb met plezier jullie reisverslag regelmatig gelezen.
    Wat ik ook fantastisch vind ,is dat jullie leven niet op de schop hoeft en tevreden en gelukkig zijn met wat jullie hebben.
    Heel veel plezier nog de laatste Kilometers en vooral bij aankomst in Santiago.

Last but not least
    Riny nog gefeliciteerd met je verjaardag.Wat apart om op deze manier je 65 ste te vieren.Hoe? dat komen we beslist nog eens te horen bij het volgende treffen.
    groetjes
    Marianne Josephs(Tüddern)

• 29 Juni 2014 - 19:09

Carla:

De laatste etappes en dan is jullie tocht volbracht. Wat een avontuur en wat heb ik genoten van jullie blog. Ik vind het echt een gigantische prestatie dus respect. Geniet van de aankomst in Santiago en de thuiskomst daarna. Groetje Carla

• 29 Juni 2014 - 21:41

Harrie En Ine Habraken:

Zo Mieke en Riny,
    Nu aftellen, wát een reis..... langs die smalle wegen en grind paden met jullie zware rugzakken en al die kilometers, alle respect maar Santiago is prachtig en de moeite waard om nog even te blijven.
    Wij op de motor vonden de tocht geweldig maar wel een hele "zit" 5000 km in 17 dagen.
    We hebben vaak aan jullie gedacht dat jullie dit lopend hebben afgelegd
    Die hoogtes van de passen en de vlaktes rond Sahagún.
    Leuk dat wij jullie zagen lopen dat is toch een duizendste tref.
    Graag zien wij jullie terug in Veghel.
    Harrie en Ine

• 30 Juni 2014 - 22:50

Ria Van Den Bogaart:

Dag Mieke en Riny.
    Helemaalgeweldig wat jullie hebben gedaan!
    Geniet van de dagen na deze grote overwinning.
    En rust uit......
    Groetjes