De Meseta!!! - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu De Meseta!!! - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu

De Meseta!!!

Door: Mieke en Riny

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Riny

14 Juni 2014 | Spanje, Carrión de los Condes

Midden in de Meseta!!

Tellen, rekenen en gissen, dat houden we een paar dagen vol maar we merken al snel dat dat niet werkt. De weg, die belangrijker moet zijn dan het einddoel, schiet er op deze manier bij in. De knop gaat om en we werken weer naar het einddoel van elke dag toe. Het was een belangrijk leerproces.
Inmiddels hebben we Pamplona (veel vakwerkhuizen) gehad, we zijn Puerta la Reina (met een bekende beeldenserie boven op de bergkam) gepasseerd, Villamayor, Logrono (waar we de eerste ooievaars zien nestelen op de schilderachtige kerktorens) Burgos met zijn
geweldige kathedraal en prachtige park) en inmiddels lopen we al een paar dagen door de snikhete Meseta om Sahagun, het midden van ons af te leggen traject door Spanje, en Leon te bereiken. Het is inmiddels zo heet geworden dat we zijn meegegaan in de stroom van 'vroege vogels'. Dat zijn er niet zo heel veel maar genoeg om de rust op de slaapzaal te verstoren. Eenmaal wakker, kun je net zo goed opstaan en vertrekken. We beginnen dan tussen 5.30 en 5.45 uur met lopen. Het is hier dan
nog donker maar niet lang meer.
Er zijn zoveel pelgrims onderweg dat men er hier niet warm of koud meer van wordt. Alleen zakenmensen floreren erbij en we kunnen ze geen ongelijk geven; het werkt naar twee kanten!
Elke dag zien we weer nieuwe gezichten en/of elke dag komen we (inmiddels) bekenden tegen. Zo treffen we al meer dan drie weken een Franse dame (Nadine) en een Belgische heer (Edouard) vrijwel elke avond in de alberque waarmee we dan gezellig met zijn viertjes 's avonds ergens een pelgrimsmenu gaan eten. Soms sluiten er zich anderen bij aan en soms ook niet. Overdag lopen we ieder ons eigen tempo en zien we elkaar niet of nauwelijks.
Het is hier toch wel een groot verschil met het lopen door Frankrijk maar het gaat te ver om daarover uit te weiden. We houden het maar bij de afstand; twee maanden door Frankrijk gelopen en we denken Spanje in ongeveer een maand te kunnen 'doen'; volgens ons boekje hebben we nog 17 etappes te gaan, waarvan nog een erg zware. Er kan dus nog van alles gebeuren maar ..........Santiago nadert echt!!!

• 14 Juni 2014 - 15:40

Anne Wil:

Leuk weer een verhaal van jullie te lezen! En wat zijn jullie goed bezig! Ga zo door:)! Geniet nog van de laatste 17 etappes!

• 14 Juni 2014 - 16:11

Jan En Els:

Hoi Mieke en Riny

Geweldig dat jullie al zo ver zijn.
    Het eindpunt komt nu echt in zicht.

Respect hoor dames. We leven met jullie mee

Groetjes Jan en Els

• 14 Juni 2014 - 17:23

Marion:

Wauw, jullie gaan het halen!
    Adem in, rustig uit en zet jullie zintuigen in de hoogste stand!
    Houd deze bijzondere momenten goed vast en dan kan ook ik straks van
    jullie geweldige verhalen gaan genieten.
    Wat mooi zullen deze momenten blijven!

• 14 Juni 2014 - 18:39

Sanne:

Mooi verhaal weer!!
    En goed bezig, zo vroeg al beginnen!
    Geniet er nog van!

• 14 Juni 2014 - 20:45

Hannie En Jan Lemmers:

Hebben jullie dat steentje op het pad, onderweg naar Logrono, ook gezien met de tekst "it is the way not the destination"?
    Ga zo door dames en geniet ervan!

• 15 Juni 2014 - 11:45

Tineke En Kees:

Hoi Riny en Mieke,

Met veel bewondering lees ik steeds jullie weblog!
    Van Els en Maartjan weet ik na hun fietstocht naar Santiago de byzondere ervaring die ze meemaakten en die doorwerkt als je thuis bent.
    Sterkte met de ups en downs en lieve groeten van Tineke en Kees.

• 15 Juni 2014 - 15:11

Ria En Harrie:

De aanhouder wint..... ! Nog een klein stukje van die hele lange zware weg ..ik vind het bijzonder knap wat jullie presteren en we volgen je op de voet , super ..!!
    Groetjes vanuit een( zonnig) onweersachtig Frankrijk ...! Castillon de Provence.

• 15 Juni 2014 - 18:53

Hans En Anita:

Hoi dames,

Knap,knapper,knapst, ut makt nie uit, gullie doet ut dan mar tog!!!
    En hoe verder jullie gaan, de bewondering en verwondering wordt steeds groter voor ons.
    Leuk en huiselijk dat jullie elke keer jullie eetmaatjes tegenkomen. Geniet verder van jullie tocht en van elkaar!! Riny en ons Miek, de groetjes uit Errup

• 15 Juni 2014 - 21:34

Andre Boom:

Dag Dames,

Zo als ik lees zijn jullie iedere morgen vroeg uit de veren, ( vroege vogels)!
    Dan zien jullie onderweg wanneer de zon opkomt de mooie dingen van de natuur die ontwaakt! hoe mooi kan het leven zijn!
    Prachtig dat jullie oog hebben voor al die mooie ervaringen onderweg (ooievaar), en dit dan ook kort beschrijven in jullie verslag
    Steeds dichter komen jullie bij jullie eind doel, en dat vind ik een knappe en prachtige prestatie!
    Geniet van al het moois, en veel succes verder.

Gr. Dre.

• 15 Juni 2014 - 21:47

Christa:

Hallo Mieke en Riny

Leuk dit verslagje over Spanje. Jullie gaan onverdroten door. Ik bewonder dit toch zo!
    Groetjes van
    Arno en Christa

• 16 Juni 2014 - 00:51

Maria Koolen:

Hé Mieke en Riny,

Ben zo blij om weer wat nieuws van jullie te lezen. Dames, houdt vol! Het einddoel komt in zicht! Heel verstandig, om bij enorme hitte heel vroeg in de morgen te starten aan een nieuwe etappe! In gedachten blijf ik elke dag een stukje met jullie meelopen! Opnieuw alle succes gewenst voor beiden.
    XX Tot gauw.

• 17 Juni 2014 - 20:29

Wil V.d.velden:

Vind het ontzettend knap als dit doet hoop dat jullie het uit lopen
    Dit nemen ze niet meer af succes hou vol
    Fam. v.d.velden mariaheide