In de Pyreneeën - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu In de Pyreneeën - Reisverslag uit Larrasoaña, Spanje van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu

In de Pyreneeën

Door: Mieke en Riny

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Riny

31 Mei 2014 | Spanje, Larrasoaña

In de Pyreneeën!

Na 2 maanden door Frankrijk gelopen te hebben, naderen we Spanje!!! We lopen al enkele dagen door de Franse Pyreneeën, in Baskenland, om precies te zijn. Het landschap begint te veranderen, mooie vergezichten en de sneeuw op de bergtoppen heeft zich al laten zien. Voor ons worden het steilere en langere klimpartijen.
Er moet toch weer meer uit onze rugzak naar huis. De fourage vraagt gewicht en het schijnt dat je in Spanje behoorlijk wat drinken in voorraad moet hebben voor het geval dat. Zulke adviezen krijg je niet voor niets dus nemen we ze ter harte; het overgewicht moet naar huis. Ontmoetten we vanaf Vezelay regelmatig andere en/of bekende pelgrims nu, vanaf Ostabat waar de 3 routes die door Frankrijk lopen,bijeen komen, is het een komen en gaan van pelgrims.
En dan...... na een paar dagen behoorlijk klimmen, komen we, wel weer in de stromende regen, aan in St.Jean Pied de Port!!!!! Het laatste plaatsje in Frankrijk!! Deze keer kan de regen de pret niet drukken. We hebben het zo vaak over St. Jean Pied de Port gehad, als we dat eens zouden bereiken, als we daar eens zouden zijn..!!!! En nu..... WE ZIJN ER, WE HEBBEN HET BEREIKT!!!!!! We zijn als kinderen zo blij! Helaas kunnen we het niet meteen vieren want de volgende dag is het Hemelvaart, een feestdag in Frankrijk, dus kans op gesloten winkels en een gesloten postkantoor. Bovendien moet er nog een overnachting geregeld worden. Eerst dus aan het werk en dan een glaasje wijn in een barretje om het behaalde resultaat te vieren! Op zo'n moment missen we het thuisfront maar we hebben geleerd onze zegeningen te tellen; we kunnen sms'en! Als er reacties terug komen voelt het toch een beetje als delen. We hebben hier een rustdag ingepland en die ook als zodanig benut. Alles is hier zo steil dat we dan weinig lopen. Er is ons bij de pelgrimsopvang verteld de komende dagen niet in km 's maar in uren te tellen. Dat zegt genoeg, vandaar dat we onze benen rust gunnen in de hoop dat ze de klus klaren.
St.Jean Pied de Port is een erg mooi plaatsje, helemaal ommuurd en omdat het hoog gelegen is, met alom een prachtig uitzicht! Het wemelt van de pelgrims!! Uit alle hoeken en straten komen rugzakken en schelpen. We hebben ons laten vertellen dat hier dagelijks 400 pelgrims passeren. Degenen die hier hun pelgrimstocht starten, herken je aan de schone schoenen. Zij, die al de langer onderweg zijn, zijn soms tot de kuiten bemodderd.
De afstand naar Santiago is inmiddels nog 775 km, we hebben dus al heel wat weggewerkt. Hoewel het soms voelt als 'het eindpunt komt in zicht' weten we ook dat dit nog een pittig stuk gaat worden. Maar we zetten door, elke klim is er een, en hopen het er het beste van!!

• 31 Mei 2014 - 18:32

Gini Van Den Berg:

Heej Annemieke. Weer een mooi verslag, wat een ervaring ga zo door , fijn dat jullie het thuisfront zo op de hoogte kunnen houden van jullie tocht. Nogmaals petje af .

Groetjes Toon en Gini.

• 31 Mei 2014 - 18:55

Hanny:

Diep respect voor jullie wat een prestatie. Heel veel succes met de laatste 750 km maar vooral veel genieten. Groetjes Erik en Hanny de Visser

• 31 Mei 2014 - 19:13

Aldje En Frans:

Weer een leuk verslag, wij kijken uit naar het volgend berichtje. Nu in Spanje, kunnen jullie je Spaans een beetje ophalen. Wij hebben met z'n allen ( Frans, Aldje, Albert, Hilda en de kinderen) erg veel waardering wat jullie daar met z'n tweeën neer zetten. Blijf genieten en veel succes.

Groetjes uit Weert

BUENA SUERTE!

• 31 Mei 2014 - 19:22

Anita Beekmans:

Hoi Mieke en Riny

Wat een prestatie , geweldig.
    Dan mag je zeker wel een rustdag inlassen .
    En ook een lekker wijntje drinken ( 2of meer)
    Leuk weer dit verslag van jullie.
    Ik lees het elke keer weer met bewondering.
    Jullie zullen ook wel van die pelgrims het nodige aan verhalen horen.
    Maar daar kun je ook wel weer kracht uit putten.
    Zoals jullie zelf zeggen , dit hebben we vast bereikt.
    Op naar de laatste 750 zullen we maar zeggen.
    voor morgen gezond weer op en veel wandelplezier.

Gr Anita

• 31 Mei 2014 - 19:26

Fanny:

Wat moet dat goed voelen als je kunt zeggen 'ik ben al bijna in Spanje'!! Grote bewondering voor jullie! 750 nog? Ik denk dat het goed gaat komen!

• 31 Mei 2014 - 19:38

Wilma:

ha Mieke en Riny,

Super!!!!!Kei knap, Bewondering, ja wat zal ik nu weer zeggen! heel veel succes weer en we wachten op het volgende verhaal. heel veel groetjes van ons uit Errup. xxx Ferry en Wilma

• 31 Mei 2014 - 19:42

Ad Heesakkers:

Hoi Riny en Mieke.
    Geweldig,al in het Spaanse land. Wat een belevenis.
    Wij hebben veel bewondering zoals jullie beidjes het samen doen.
    Nog vele kilometers lopen en dan eindelijk het einde van de tocht.
    Maar wij,Truus en ik natuurlijk geloven in jullie streven het einddoel te halen.
    Zet hem op!!!

Wel heb ik een reactie op een iemand die denkt dat Miek alleen die tocht aan het maken is.

Groetjes
    Ad en Truus.

• 31 Mei 2014 - 19:50

Rianne Huberts:

Hoi Mieke en Riny,
    Wat stappen jullie dapper door zeg!
    Pet je af voor jullie.
    Zoals Matthias Claudius ooit zei:
    Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
    Zo geniet ik van jullie verslagen!
    Neem een lekker glaasje wijn, wij proosten op jullie!
    Veel succes met de klim!
    Xxx Rianne

• 31 Mei 2014 - 20:15

Sanne:

Heeeel goed gedaan dames!! Geniet ervan!
    Xxx Sanne

• 31 Mei 2014 - 21:43

Annie Ament:

Hallo Riny en Mieke
    Weer een stap dichterbij. Geweldig! Hoewel, niet het einddoel (eindpunt) is belangrijk maar wel de manier waarop jullie het einddoel bereiken maar dat is natuurlijk een open deur voor jullie.
    Ik zie steeds uit naar jullie verslag. Onderhand heb ik wel spijt dat ik destijds niet de knoop heb doorgehakt, ook mee te lopen. Maar keuzes maken uit alleen maar leuke dingen is nu eenmaal moeilijk. Ik geniet nu maar op deze manier van jullie verhalen.

Jullie zullen zeker het eindpunt bereiken als het aan jullie ligt.
    Goede reis,
    Annie

• 01 Juni 2014 - 00:25

Ria Herwig:

Respect! Leuk om te kunnen blijven volgen hoe het jullie vergaat. Blijf genieten van alle indrukken en jullie prestatie, dan genieten wij van je verslagen. X

• 01 Juni 2014 - 10:51

Agnes En Tjeu Peerlings:

Hallo jullie beiden proficiat met jullie behaalde resultaat alweer een hele prestatie.
    We willen jullie ook even meedelen dat de fam.peerlings weer is uitgebreid met een Maud bij onze Johan is een meisje geboren op 27 mei.Alles gaat prima.Voor jullie verdere klimpartij veel courage en volhouden!!
    Groetjes Tjeu en Agnes

• 01 Juni 2014 - 11:52

Lisette En Hein:

Mike en Riny,
    geweldig dat jullie zo 'over grenzen' gaan. Jullie zijn echte 'mujeres valientes''.'
    Veel succes met die laatste 800 km. Natuurlijk is het 'trabajo duro', maar jullie gaan het halen!!!
    Buen coraje!

Groetjes Lisette en Hein

• 01 Juni 2014 - 12:39

Inge En Joop:

Hoi Mieke en Riny,
    We hebben samen in de caravan in la Tripterie ( bij die oude auto's) en las zonet dat jullie in St. Jean Pied de Port zijn aangekomen. Geweldig hoor...Wij zijn tot Limoges gekomen en gaan hopelijk dit jaar nog een aantal weken lopen. Veel succes bij het klimmen en dalen de komende dagen en we blijven jullie volgen op jullie blog.
    groetjes Joop en Inge

• 01 Juni 2014 - 13:08

Sjef En Toos:

Wat heerlijk om jullie reisverslag te lezen, wat zijn we trots op jullie en wat 'n doorzettingsvermogen hebben jullie toch ,ga zo door ik wacht weer tot 't volgende verslag en ben weer erg benieuwd.

• 01 Juni 2014 - 17:51

Maria Van Der Wijst:

Super doordouwers! Mooi verhaal van een mooie tocht. Hier nemen jullie vast veel van mee in jullie verdere leven… liefs en succes/plezier met jullie verdere voetstappen.

• 01 Juni 2014 - 17:53

Marcia Herfs:

Hoi Mieke en Riny,

Hou vol meiden, jullie zijn kei goed bezig!

Liefs Marcia

• 02 Juni 2014 - 16:52

Ine Habraken:

Wauw meiden, als ik jullie rugzakken zie en al die kilometers pfffff.
    We krijgen steeds meer respect voor al die pelgrims.....met het zelfde doel
    Fijne veilige tocht verder.
    Harrie en Ine

• 03 Juni 2014 - 00:11

Maria Koolen:

Há Mieke en Riny,

Het duurde voor mijn gevoel te lang, voordat ik weer een nieuw reisverslag van jullie te lezen kreeg! Maar nu hebben we weer een heel mooi verhaal van jullie voettocht. Zo zijn we weer helemaal bij! Wat een grote prestatie. Jullie hebben wéér een grens overschreden! Oh, wat kunnen jullie allebei trots zijn op jezelf. Dames, volhouden, maar luister wel naar je lichaam! Heel veel succes gewenst op weg naar het einddoel enne... heel belangrijk, af en toe een lekker wijntje drinken!

In gedachten loop ik met jullie mee!

Heel veel lieve groeten en een omhelzing,
    Maria en Leo

• 03 Juni 2014 - 07:28

Tim:

Echt super!! Jullie doen t geweldig!! Heel veel succes!! X

• 03 Juni 2014 - 13:41

Jan En Els:

Hoi Riny en Mieke

Ja wat kunnen wij hieraan toevoegen, we sluiten ons aan bij de vorige reactie's en wat hebben we een respect voor jullie!!!
    Als we jullie verhalen zo lezen, krijgen we steeds meer het gevoel van dit willen wij ook.
    Zijn benieuwd de verhalen live te horen.

Heel veel succes door het Spaanse Land, het eindpunt komt in zicht.

Lieve groetjes uit Veghel

Jan en Els

• 03 Juni 2014 - 19:58

Trix:

Wat moet ik hier nog aan toe voegen. Spanje ze komen eraan!!

• 04 Juni 2014 - 22:06

Toon Linders:

Hoi Mieke en Riny,

Wij volgen met belangstelling jullie verslagen en vinden het knap dat jullie al zover zijn.
    Uit de verslagen maken we op dat het toch wel zwaar is maar dat geeft zeker als het eindpunt bereikt is nog meer voldoening.
    Ga zo door, jullie kunnen het.

Groetjes Gerrie en Toon,

• 05 Juni 2014 - 07:46

Fam Van Son:

Hoi Mieke en Tiny,

Wat een geweldige prestatie zijn jullie aan het neerzetten, petje af! En wat een mooie ervaring, zowel hoogtepunten als de dieptepunten dragen daaraan bij! Heel veel succes met de reis door Spanje, we gunnen jullie lekker weer en nog heel veel waardevolle ervaringen erbij! Geniet ervan!

Liefs,
    Jan, Danielle en de jongens

• 05 Juni 2014 - 12:41

Henriëtte:

Hoi Riny,
    Wat denk jij, die laten ook niks van zich horen.
    Wij volgen jullie verrichtingen nauwlettend en alles wat ook wij willen zeggen is al gezegd dus dan vallen we in herhaling.
    Toch willen ook wij jullie een compliment geven voor hetgene jullie doen.
    Je bent al een heel eind maar ik denk dat het nu drukker gaat worden onderweg want de meeste vetrekken vanui zuid Frankrijk.
    Hoe is het met de schoenen, zijn ze nog heel of heb je ze al moeten laten verstellen?
    Hoe is het weer? Niet te warm om te lopen anders stuur maar wat warmte hier naartoe want hier is het op dit moment niet aangenaam, regen en wind.
    Riny en Mieke hou je taai maar dat zal wel lukken (ik benijd jullie wel met deze grote onderneming)
    Groetjes, Henriëtte

• 09 Juni 2014 - 07:22

Christa:

Hallo Riny en Mieke
    Echt super is dit. Riny weet van mijn niet- sportieve instelling! Dus ik vind het geweldig.
    Ik zei net tegen Arno: ik denk dat ik Harriy eens ga bellen. Dat lijkt me ook leuk om te horen. Die weet natuurlijk heel veel.
    Ik bewonder jullie in elk geval. Leuke foto's trouwens!
    Veel groetjes
    Christa