1 mei - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu 1 mei - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu

1 mei

Door: Mieke en Riny

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Riny

02 Mei 2014 | Frankrijk, Argenton-sur-Creuse

1 mei
Vezelay, wat als een mijlpaal voelde, ligt alweer 240 km achter ons!!
Nog steeds gaat de route door het koolzaad maar dat heeft inmiddels zijn mooiste tijd gehad. De gele bloemen veranderen in peulen en de planten zelf zijn inmiddels manshoog. We hebben ons laten vertellen dat de oogst nog wel even op zich laat wachten. We hebben volop genoten van de seringen en de blauwe regen, die zowel gecultiveerd als in t wild, rijkelijk bloeien en van de pioenrozen en de klaprozen (jawel; ook gele en witte)! Maar de zon van de eerste weken heeft plaats gemaakt voor herfstweer en alles wat bloeide is verregend en/of verwaaid. Alleen de bloemen in de kastanjebomen zijn voorlopig bestand tegen weer en wind. De laatste week lopen we in poncho, dan blijft vooralsnog van boven alles droog en het is nog lekker warm ook! Alleen de muts is een bron van ergernis; wie daarvoor model heeft gestaan????
Het regelen van overnachting is soms een heel gedoe. Er moet soms heel wat afgebeld worden voordat we een dak boven ons hoofd hebben. Daarom plannen we vaker enkele dagen vooruit maar dan nog is het geen garantie dat het lukt. Een keer zelfs hebben we er onze plannen voor moeten herzien. Dat is het nadeel van het feit dat er veel gepelgrimeerd wordt.
De route staat tot nu toe heel goed gemarkeerd alhoewel de routebeschrijving na Chateauroux aangaf dat in het bos daar geen tekens zouden zijn omdat de natuurbescherming daartegen in verweer was gekomen. Spannend want uitgesproken in de bossen voelt bewegwijzering als een uitgestoken hand.
We vertrekken graag 's morgens op tijd; het streven om om 7.30- 8.00 uur op pad te zijn lukt doorgaans aardig. Als het dan al regent, hebben we er niet altijd evenveel zin in maar eenmaal onderweg went het snel. Omdat alles in en om de plastic zit, worden er aanmerkelijk minder foto's gemaakt; veel te veel gedoe.
Allerlei mensen kruisen ons pad. Diversen maken indruk zoals o.a. een jonge knul die in de stromende regen in het mobil home binnen kwam waar we al met vieren onderdak hadden gevonden (Het lijkt Nederland in het minuscule). Hij is 19 en is met zijn commerciële opleiding gestopt om een voetreis van een jaar te maken van Vezelay naar Santiago, vervolgens naar Fatima en daarna naar Italië. Het moet voor hem een tocht van bezinning en reflectie worden. Hij wil priester worden maar hij weet niet of hij tegen de eenzaamheid en stilte kan. Voor zijn vrienden en voor zijn vader was het vooral shocking geweest. Zijn moeder had niet staan kijken van deze beslissing, vertelde hij. Hij heeft er een behoorlijk tempo in dus hem treffen we niet meer hoewel we hem niet vergeten zijn en met hem al diverse anderen.
De noordelijke route die van Vezelay eerst westwaarts richting Bourges en Chateauroux gaat, hebben we gehad. Ons eerste tussendoel naar Limoges hebben we dus inmiddels bereikt!! Langzaam werken we het nodige weg en nog steeds zijn we, inmiddels wel saai misschien, alle twee vol goed moed!!!!!!

• 02 Mei 2014 - 14:15

Tim:

Goed bezig dames!! Mooi verhaal en na een maand lopen is jullie instelling nog steeds super!! Keep on the good work!! X

• 02 Mei 2014 - 14:16

Lysbeth Barten:

Hoi dames hopelijk krijgen jullie de komende tijd beter weer! geniet ervan knap hoor! Groetjes lysbeth

• 02 Mei 2014 - 14:18

Tanneke:

Hoi Mieke,

leuk weer even iets te kunnen lezen. Besefte van de week dat je alweer een maand onderweg bent. Gelukkig gaat het nog goed.
    Ben van de week met Trix naar amsterdam geweest, naar expo titanic, was heel gezellig en interessant.Met de trein, op de terugweg 3 uur vertraging. De stroom bij amsterdam was uitgevallen, gewoon een beetje pech.
    Volgende week een paar dagen naar Ans, de meivakantie gaat zo best wel snel.

Zie je volgende verslag weer tegemoet, leuk, groetjes Tanneke

• 02 Mei 2014 - 15:33

Sanne:

Goed bezig! En weer een leuk verhaal om te lezen!
    Jullie zijn alweer een maand onderweg, wat gaat de tijd toch snel.
    Geniet er nog van!!

• 02 Mei 2014 - 17:07

Anita Beekmans:

Hallo Mieke en Riny,

Het is leuk weer iets van jullie geweldige reis te mogen lezen.
    Het is volgens mij ook erg mooi ,om de natuur te zien veranderen van kleur en bloem.
    Minder is het weer, dat dan soms ook zijn regen en wind laat zien.
    Maar wij hebben hier in Nederland daar ook soms last van ( ha ha).
    Geweldig dat jullie al zo ver zijn gekomen (, met wat hobbels, blaren en soms denkend waar zijn we aan begonnen).
    Zie uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Anita
    Morgen gezond weer op pad.

• 02 Mei 2014 - 18:11

Rianne Huberts:

Hallo dames,
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen! Jullie zijn goed bezig zeg. Ik kan me voorstellen dat de overnachtingen regelen niet altijd gemakkelijk gaat! En ook aan het weer valt niets te veranderen. Neem het soaks het komt.
    Ik wens jullie nog vele leuke ontmoetingen met interessante pelgrims en een voorspoedige reis!
    Ik verheug me al op het volgende verslag!
    Keep the spirit high :-)
    Liefs en een dikke knuffel XXX
    Rianne

• 02 Mei 2014 - 18:50

Ria:

hallo dames top hoor wat jullie doen en knap
    dat jullie ondanks het regen achtige weer de moed er in houden
    petje af top en geniet er vooral samen van
    groetjes uit Veghel

• 02 Mei 2014 - 19:05

Sjef En Toos:

Hoi dappere meiden wat geweldig, dat 't zo goed gaat en dat jullie zou kunt genieten van de natuur, wel 'n beetje jammer voor jullie 'n plaats hebben voor te slapen, dat is toch ieder keer 'n beetje spanning . Heelveel wandel plezier en hoi de moed erin we vinden 't ontzettend leuk om iedere keer jullie berichtjes te lezen.

• 03 Mei 2014 - 00:05

Nel:

Doet me denken aan Bethlehem, daar was ook geen plaats in de herberg.Past wel een beetje bij een pelgrimstocht, (schrijf ik vanaf de bank met nog even de verwarming aan.sorry!).Heb Vertrouwen in julliezelf .Mieke, jij hebt een heel goed richtingsgevoel!!. Dwars door die bossen heen .Knap hoor , als je op de kaart ziet wat jullie al gelopen hebben!! Groetjes!!

• 03 Mei 2014 - 20:16

Fanny :

Wat leuk dat jullie alles zo beeldend beschrijven! Beste beentje weer voor!

• 04 Mei 2014 - 09:32

Ria Krijnen. HaRa:

Hallo dames,
    Wat geweldig om jullie ervaringen te mogen delen, jammer dat het weer niet mee zit, ik zal hier een kaarsje voor jullie opsteken voor beter weer met wat zon!!!!!
    Veel wandelplezier nog en Groetjes Johan en Ria

• 04 Mei 2014 - 18:27

Agnes:

Hallo Riny, bedankt voor de felicitaties het was klein maar fijn.De hele fam.was vandaag hier en Harrie heeft me weer wegwijs gemaakt om jullie even te volgen heel veel wandelgenot en niet al te veel blessures .heel veel groeten van ons allemaal hier.groetjes Tjeu en Agnes

• 04 Mei 2014 - 18:45

Hans En Anita:

Mun zussie mun zussie,

Goade back to basic?? Als ik die caravan zie, lijkt of we terug in de tijd goan, toen Eric bij ons op het Wuiten bivakkeerde ;)
    En hoe ist me de muisjes.Hedde die ok doar onderweg?
    Mar alle gekheid op nu stukske,wij zijn supertrots op je!!
    Geniet verder samen met Rini en we wachten op een nieuw verhaal met veel foto's
    Kusz Hans en Anita

• 04 Mei 2014 - 20:23

Andre' Boom:

Ha die Mieke en Riny,

Jammer van het minder fijne weer, maar het hoort wel bij zo'n toch die jullie aan het maken zijn.
    ik vind jullie verhalen zeer boeiend, en lees ze graag om te kunnen vernemen wat jullie allemaal onderweg zie en meemaken.
    Het is ook leuk om te zien, dat jullie beschrijven wat de natuur (Flora en Fauna) op dat moment jullie bied tijdens deze toch: (Kei goed!!!dat jullie daar oog voor hebben en dit vermelden!!)

Ga zo door en veel succes verder.
    Gr. Andre' Boom

• 05 Mei 2014 - 08:09

Wilma:

ha Mieke en Riny,
    fijn om iets van jullie te horen, het is wel afzien met het slechte weer en het onder komen zeg!!! maar jullie zijn echt bikkels!!!ga zo door, wij zijn trots op jullie!!!!heel veel succes verder en we wachten op het volgend bericht!!!heel veel groetjes Ferry en Wilma xxx

• 05 Mei 2014 - 14:59

Toos:

Hallo dames,

Hopelijk wordt het beter weer dat loopt een stuk makkelijker denk ik. Jullie reisverslagen lees ik met veel plezier en ik heb er grote bewondering voor dat jullie deze tocht ondernemen en jullie hebben er al heel wat kilometers opzitten! De volgende reisverhalen zie ik met veel plezier tegemoet.
    Groetjes en succes! Toos

• 06 Mei 2014 - 08:52

Dolinde:

Hi Mieke en Riny,
    Wat heerlijk om jullie bericht weer te lezen! Wat maken jullie veel mee! Al een maand onderweg niet te geloven, heb enorm veel respect voor jullie!!!
    Succes! hoop dat het weer wat beter wordt!
    Lfs Do

• 06 Mei 2014 - 17:56

Paula:

He Mieke, super leuk om te lezen en boeiend om zo onderdeel te zijn van vele mensen en hun verhalen. hoop dat jullie nog veel interessante verhalen horen en verder zelf vooral genieten van al het moois om jullie heen............de zon zal ook vast wel weer gaan schijnen! tot snel horens, gr paula

• 06 Mei 2014 - 18:33

Maria V Esch:

Ha die Mieke en Riny
    Leuk om jullie te volgen
    We wensen jullie een hele goeie reis en heel veel mooi weer toe.
    Heel veel groeten Drea Ad Frans Maria

• 06 Mei 2014 - 20:38

Maria Koolen:

Hoi Mieke en Riny,

Heb al even niet gereageerd op jullie verhalen. Wil niet zeggen, dat ik deze niet volg! Maar je kent het, als je niet meteen iets schrijft, blijft het soms te lang hangen! Jullie geven ons, met de verslagen een prima indruk van "jullie" voettocht. Al ruim een maand onderweg. De tijd vliegt. Ook als je wandelt? Ik kan me voorstellen van wel. Geen enkele dag is voor jullie echt voorspelbaar. Steeds weer ondernemen, zoeken en ontmoeten. Wat een geweldig avontuur! Ik hoop van harte, dat jullie heel snel van de blaren af kunnen komen. Het lijkt me zó extra belastend te zijn. Dames, zet door. Supertrots ben ik op jullie allebei. Tot slot wens ik jullie veel liefs en zonneschijn toe!

XX Maria

• 06 Mei 2014 - 21:02

Carla M:

Hallo Mieke en Riny

Na 3 weken door Amerika te hebben getrokken ,maar niet op zo"n sportieve manier als jullie, was ik heel nieuwsgierig naar jullie reisverslag.Wat zijn jullie al ver gekomen en wat leuk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten.Jammer dat het weer nu even niet mee zit, maar na regen komt zonneschijn.Veel success en wandel plezier !

groetjes Carla M

• 07 Mei 2014 - 09:03

Thea:

Hoi Mieke en Riny,

met belangstelling volg ik jullie reisverslagen; wat gaat het goed hè. Wat hebben jullie al veel bijzondere mensen ontmoet en veel moois gezien in de natuur. Lijkt me heerlijk om de natuur te zien veranderen van lente naar zomer. Ook regen hoort daar (helaas) bij, maar je weet, na regen komt zonneschijn, vertrouw daar maar op. Misschien verlangen jullie zelfs wel naar een verkoelende regenbui als je eenmaal in Spanje bent en het warm is. Nog heel veel wandelplezier gewenst en vooral.......blijven genieten van elke nieuwe dag vol verrassingen.
    Groetjes,
    Thea

• 08 Mei 2014 - 17:45

Henk En Anton:

Twee sportieve dames die elke dag taai doorgaan in weer en wind en regen, hun route vervolgen en kilometers maken. Een compliment voor beiden om zo jullie doel waar te maken, de weg naar Santiago te voltooien. Met mooi weer lijkt het een haalbaar realistisch doel, maar bij guur weer is het een aanslag op je lijf en leden, lijkt ons. Chappo, complimenten en we wensen jullie veel levensvreugde op deze reis.
    Anton en Henk.

• 10 Mei 2014 - 12:20

TOOS Strijbos:

Hoi Riny en Maatje,

Geweldig dat jullie zo goed opschieten, en genieten van de mooie kleuren van de bloementocht.
    OPmerkelijk dat er zoveel gepelgrimeerd wordt, misschien leidt dit tot een betere wereld wie weet, dan hebben jullie daar mooi aan meegewerkt,NOg een fijne tocht we volgen jullie
    gr Toos en Jac

• 11 Mei 2014 - 15:17

Bo Heijman:

Hi Mieke, en natuurlijk ook voor Riny,

wat leuk om te lezen hoe het allemaal gaat.... Knap hoor, dat jullie het zo goed volhouden. Wat een interessante verhalen over de collega Pelgrims. Heel veel succes samen en tot het volgende verslag!

Hopelijk snel beter weer, goede reis!

Groetjes, Bo

• 11 Mei 2014 - 21:26

Ria En Harrie:

Hallo stoere binkies...!
    Super , Geweldig,Fenominaal....!ik weet niet hoe ik het schrijven moet maar onze bewondering voor jullie doorzettingsvermogen wordt met het bericht groter....! Knap hoor..!
    Hopen dat je niet al te veel water krijgt , hier valt het met bakken uit de lucht....
    Wensen jullie iedere stap blarenloos verder , enne ...houd de moed er in .
    Blijf je mooie , spannende, en kleurrijke ervaringen optekenen en wij zullen ze met veel plezier lezen ..

Groetjes Ria en Harrie