Naar Troyes - Reisverslag uit Vézannes, Frankrijk van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu Naar Troyes - Reisverslag uit Vézannes, Frankrijk van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu

Naar Troyes

Door: Mieke en Riny

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Riny

17 April 2014 | Frankrijk, Vézannes

Naar Troyes.

De Champagnestreek loopt ten einde naar het lijkt. Het was daar prachtig lopen over doorgaans goede paden en/of betonplaten. t Was wel heuvelachtig maar dat houdt het klimmen in de benen! Er was al volop activiteit. Bezaaid over de heuvels staan de witte busjes en overal zit personeel tussen de wijnranken op van die typische verrijdbare stoeltjes. Het lijkt of ze gegroeide takjes vastzetten aan de leien. Na een dag of vier hebben we de druivenhellingen verlaten en zijn we in 'het koolzaad' terecht gekomen. Aanvankelijk lichtte het geel nog wat groenig op maar inmiddels staat het in volle bloei. Het blijft heuvelachtig maar het is goed te doen. Als we zo eens ergens in de berm pauzeren (bankjes zijn er te weinig naar onze zin) hebben we een prachtig uitzicht. Het wordt helemaal betoverend als daar ineens over de top van zo'n heuvel een echte pelgrim aan komt! Een lange gestalte, grote hoed, een stok, en een baard.(Wij zullen dus nooit een echte worden. Want bij ons moet de schelp duidelijkheid brengen). Hij komt bij ons in de wegberm zitten. Het blijkt ene Peter uit Hamburg te zijn. Hij is daar op 2 maart vertrokken en heeft inmiddels 1000 km in de benen. (Wauwww) Na een gezellig onderonsje maken we weer aanstalten verder te gaan en beent der Peter met zijn lange benen langzaam door de koolzaadvelden uit het zicht. Onze benen reiken helaas niet verder maar we zijn al dolblij dat ze ons nog steeds dragen.
Regelmatig komt bij ons het liedje naar boven 'ik wil met jou wel dansen maar mijn voeten doen zo zeer'. Het zal altijd wel wat zijn, het pad van een pelgrim gaat niet over rozen, dat wisten we van tevoren. Al met al zijn we nog steeds 'en route'. Op 14 april hebben we Troyes bereikt. We hebben 260 km weggewerkt vanaf 1 april; alle reden om er de moed in te houden en naar ons volgende doel te streven; Vezelay!

• 17 April 2014 - 16:22

Anja:

hoi meiden.
    wat zijn jullie toch kanjer petje af hoor.
    ik doe het jullie niet na.
    veel foto,s knippen.
    ook van het mooie koolzaad.
    groetjes en hou vol.anja.

• 17 April 2014 - 16:41

Anita Beekmans:

Hoi Mieke en Riny

Fijn om weer wat van jullie te lezen.
    Vanmiddag was Trix met Mats bij mij op de Thee,
    en hadden we het nog over jullie.
    Het zal zeker een mooi plaatje geven ,als je even aan het bijkomen bent,
    en er dan een echte pelgrim opduikt.
    Ben wel jaloers op wat jullie allemaal zien in de natuur en tegenkomen,
    maar ik doe jullie niet na.( knap hoor,)
    Nog veel wandel plezier, en morgen gezond weer op pad.
    Gr Anita Beekmans

• 17 April 2014 - 16:49

Tanneke Lems:

Hoi Mieke,

Leuk iets van je te horen(lezen). Fijn dat het goed gaat.
    Geweldig natuurlijk om echt op een rustige manier die verschillende landschappen te kunnen bekijken.Is Rick al thuisgekomen?
    Heel veel loopplezier en tot het volgende bericht!
    gr. Tanneke

• 17 April 2014 - 17:10

Anita:

Hè zus en Riny,

Waow al 17 dagen onderweg, en al zo'n eind opgeschoten. Tis mooi om te horen dat alles naar wens verloopt!! Wandel zuutjes weiter enne tot lezens.

Houdoe Hans en Anita

• 17 April 2014 - 17:45

Ria En Harrie.:

Hey BIKKELS.....!!!!!...SUPER........!!!!

• 17 April 2014 - 18:12

Tim:

Riny en mam, ik blijf t zeggen maar t is echt knap wat jullie doen en goed om te horen dat jullie kunnen genieten van de natuur, hebben jullie überhaupt al een druppeltje regen gehad onderweg?? Zet hem op richting Vezelay!

• 17 April 2014 - 19:03

Marcia Herfs:

Ha Mieke,
    Fijn dat jullie het goed maken. Controleren jullie elkaar wel op teken nu jullie zoveel in het gras zitten. Volgens mij lopen jullie een schitterende tocht door heel mooie natuur. Genoeg gelegenheid om lekker te onthaasten. geniet ervan!
    Liefs Jos en Marcia

• 17 April 2014 - 23:57

Wilma:

ha Miek en Riny
    fijn om iets van jullie te horen en zet hem op , jullie kunnen het, heel veel groetjes van ons!!!!!Xxxx

• 18 April 2014 - 10:35

Nel:

Hoi Mieke en Riny
    Al een beetje gewend aan het gewicht op jullie rug ? De natuur is prachtig ja. Vorige week met Jan de bloesemtocht gelopen in Geldermalsen.Volop in bloei!Geniet van al het moois in Frankrijk zonder in de file te staan!Groetjes en een fijne paastocht!

• 18 April 2014 - 19:00

Toos Strijbos:

Dag flinke meiden,

Geweldig wat een stuk jullie al hebben gelopen ,er komt wel eelt op jullie voetjes, dit hoort bij een pelgrimstocht. In gedachten lopen we met jullie mee [makkelijk toch]
    Nog veel goede loop dagen en fijn weekend
    gr Jac en Toos

• 19 April 2014 - 20:29

Annie Van Zon:

Geweldig Riny en Mieke en dat jullie al zover zijn .Ja de voeten moet je s,avonds , maar lekker in koud water opfrissen .Dat werkt erg ontspannend. RINY Je moeder blijft zo goed op de hoogte, ik laat haar jullie reisgegevens zien .en dat vind ze fijn. Alles gaat goed met haar.,ze mist je wel .maar begint er toch al aan te wennen. verder lopen we met jullie mee, en kijken weer uit naar je volgend verslag.wensen jullie nog veel loopplezier..

en de groetjes van je moeder Jos . en de buurvr. Annie

• 20 April 2014 - 10:18

Andre :

Hey Mieke en Riny,

Mooi te kunnen vernemen dat het goed gaat, en dat de uitzichten vanuit de bergen daar zo mooi zijn, dat lijkt mij een stimulans om de toch verder door te zetten!

Veel succes verder en geniet van alle mooie momenten die de natuur jullie te bieden heeft.

gr. Andre.

• 20 April 2014 - 14:20

Rieky ,Ine EnAns:

Hoi Mieke en Riny
    Wat een stuk hebben jullie gelopen,wat een mooie natuur,maar jullie voeten,blaren en vermoeidheid jullie horen bij de sterken......We hebben later ingeschakeld
    We kijken. Nu regelmatig We zeggen hou vol
    Gr. Ine,Ans en Rieky

• 20 April 2014 - 20:56

Trix:

Goed weer wat van jullie te horen. Ik denk vaak aan jullie. Die koolzaadvelden lijkt me geweldig, nou ja helemaal al die prachtige natuur. Petje af voor wat jullie doen. Zet h'm op meisjes en zorg goed voor de voeten!!

• 20 April 2014 - 21:04

Fanny:

Lieve Riny en Mieke, ga zo door! T gaat om de weg erheen! ( en oké, uit eigenbelang... Ook een beetje om de bestemming) reis met jullie mee!!

• 20 April 2014 - 21:33

Tjeu En Mieke:

Beste Riny en Mieke,
    Veel groeten van ons hier uit Maasbree.
    Heel knap wat jullie doen!
    Gisteren hadden we een fijne dag met Annie en Theo,
    Wim, Jan en natuurlijk Harrie.
    We hebben van Harrie veel gehoord over jullie reis.
    Geertje's engeltje is bij jullie en zal hopelijk
    de weg wat lichter maken.
    We denken aan jullie en wensen jullie het
    allerbeste.
    Tjeu en Mieke

• 20 April 2014 - 23:29

Ine Habraken:

Hoi Mieke en Riny,
    Vandaag 1 ste paasdag aan jullie gedacht tijdens onze wandeling van 1 1/2 uur,
    chapeau... geniet ervan we wachten alweer op jullie volgende verslag.
    Harrie en Ine Habraken

• 21 April 2014 - 11:52

Wiel:

Hoi Riny (en Mieke, die ik niet ken, maar die al een beetje uit jullie verslagen opdoemt),

Als ik jullie lees, dan schieten me allerlei fantasieën en teksten door mijn hoofd, zoals:
    - gaan waar geen wegen gaan;
    - er bestaat een weg die niemand gaan kan dan jij; vraag niet, waarheen hij leidt, maar ga.
    Een ontdekkingstocht, een avontuur, onderweg zijn naar je binnenste binnen, los van alle gehaast, getut, gedoe, aangewezen op het simpele, een-voudige leven, het hier-en-nu. Ik ben vooral ook benieuwd naar hoe dat met jullie gaat, tussen jullie: je levensverhalen met elkaar delen, stil zijn, samen en alleen zijn, genieten en afzien, aarzelen en doorgaan.
    Knap dat jullie dit DOEN!
    Wij kijken uit naar het vervolg en naar alles wat je op je pad tegenkomt en weer achter je laat.

Liefs, ook van Wilhelmina,
    Wiel

• 21 April 2014 - 13:37

Christa:

Hallo Riny en Mieke, ik vind het geweldig. Schrijf maar veel, het is zo leuk om te lezen.
    Super prestatie!
    Ik hoop dat de regen meevalt. Hij zit een beetje boven Frankrijk.

Ik vind de vragen die Wiel stelt ( zie hierboven) ook heel interessant. Misschien kunnen we die later met de meisjes bespreken!!
    Heel veel groetjes en ga zo door!

Christa en Arno( die houdt het ook al bij!)

• 21 April 2014 - 21:44

Ineke:

Hoi meiden,
    Leuk om weer iets van jullie te lezen. begon mij al ongerust te maken omdat ik na het eerste reisverslag niets meer zag verschijnen. Maar zo te lezen gaat het prima met jullie. Het is al tientallen malen gezegd maar wat zullen jullie veel indrukken op doen. Lijkt mij echt geweldig. Maar ja dat vele lopen maakt het voor mij toch wat minder aantrekkelijk. hahaha Ben meer een ryanair fan.
    Zijn de slaapplaatsen tot nu toe ook geen probleem? Lijkt mij toch wel leuk dat je met tweeën bent, kun je je ervaringen delen en als het nodig is elkaar oppeppen als het soms iets minder gaat en samen veel plezier hebben als je iets leuks meemaakt..
    Nog veel wandelplezier
    Ineke

• 21 April 2014 - 23:06

Luc:

Kei mooi om jullie belevenissen te lezen! Hou vol!