1 april 2014 - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu 1 april 2014 - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Mieke en Riny - WaarBenJij.nu

1 april 2014

Door: Mieke en Riny

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Riny

05 April 2014 | Frankrijk, Bazancourt

1 april 2014
We hebben er lang naar toe geleefd en er naar toe gewerkt, wat maar niet naderbij leek te komen is er nu in een keer. De onzekerheden worden n groot vraagteken maar dat zal er wel bij horen. De rugzakken zijn inmiddels diverse keren herpakt en uiteindelijk definitief ingepakt.
T is zover!
Door onze lieve mannen zijn we naar Rocroi gebracht waar na de gezellige lunch samen het onvermijdelijke afscheid volgt. Het heeft veel impact. We kunnen enkel nog zwaaien en dan......... vol emotie aan de slag om de 20 km voor t donker weg te werken ( om 1 uur vertrekken we). We zijn Rocroi nog niet door of ons vraagteken wordt nog groter....... als we met deze bepakking......... nog 2000 km ...... nog 3 of 4 maanden ??? Als we Aubigny-les-Pothees maar halen???
Nou.... dat halen we maar vraag niet hoe. Total los!!!! Het klimmen zat niet meer in de benen (er was heel wat te klimmen) en de bepakking viel veel zwaarder dan verwacht, gecombineerd met de haast om voor t donker op zijn plaats te zijn maakte dat we wel moesten doorlopen of t kon of niet. Kortom we hebben er tot heden de naweeën van ondervonden.
Maar al met al:
1 is er al wat van de spullen naar huis teruggestuurd
2 hebben we nu al motivatie kunnen halen van waar we
hoopten het te kunnen halen
3 zijn we de moed nog niet verloren
4 hopen we zondag in Reims aan te komen!
De Franse Ardennen hebben we gehad en de Champagne heeft ons warm omarmd: lieve betrokken mensen heerlijk weer en waar we nu weer oog voor krijgen, een mooie omgeving!

  • 05 April 2014 - 22:17

    Ellen:

    Wauw Mieke en Riny, wat een ongelofelijk respect heb ik voor jullie, wat een doorzettingsvermogen!!!!
    Super knap van jullie, leuk om jullie verslag te kunnen lezen, toppers!!
    Heel veel succes, en ik blijf jullie volgen...
    groetjes uit Zijtaart!

  • 05 April 2014 - 22:29

    Maria Van Der Wijst:

    Wat geweldig, Mieke, om zo'n enorme voetreis aan te durven. Leuk om te lezen hoe e.e.a. verloopt. Toitoitoi en ondanks de nodige ontberingen die er ongetwijfeld op jullie pad komen, heel veel succes, plezier en mooie ervaringen gewenst!

    lieve groet van Maria, ook namens Walter

  • 05 April 2014 - 22:39

    Mieke Lemmens:

    Hallo naamgenoot! Een heftige ervaring. Wat leuk om je verslag te lezen en jullie zo te volgen. Geniet van deze tijd!

  • 05 April 2014 - 22:41

    Franka Rijkers:

    Heey Mieke en Riny,
    Leuk om jullie zo te volgen, gewoon voetje voor voetje hè dames !! Succes !

  • 05 April 2014 - 22:47

    Karla:

    Leuk, om een bericht van jullie te lezen. Wat een doorzettingsvermogen. Fijn dat de Franse Ardennen erop zitten. Geniet onderweg van het moois en veel succes met de volgende kilometers. Karla

  • 05 April 2014 - 22:49

    Anita Beekmans:

    Hallo Mieke en Riny
    Ik zit vol bewondering jullie 1e verslag
    te lezen.
    zo zie je maar , je kunt niet alles van tevoren
    plannen.
    Het loopt ( ha ha ) niet altijd zo als je wilt..
    ik kijk uit naar het vervolg van jullie verslag.
    Veel wandel plezier.
    voor nu welterusten en morgen gezond weer op.
    gr Anita Beekmans

  • 05 April 2014 - 23:10

    Dolinde Verhoeven:

    Trots hoor dames!! SUCCES!
    Fantastisch om jullie te kunnen volgen!!
    Lfs. Do

  • 06 April 2014 - 00:21

    Nel:

    Hoi Mieke en Riny
    Alle begin is moeilijk zeggen ze.En als het zo makkelijk was liepen vele anderen en ik daar misschien ook wel. Ik heb veel bewondering voor jullie!! Op naar het zonnige zuiden.Succes!!

  • 06 April 2014 - 01:10

    Anja:

    hoi Mieke en Riny

    wat al een tegenslag maar jullie zijn bikkels
    maar door al de support van de mensen die met jullie mee leven.
    komt het hele maal goed toch. petje af meiden.
    ik doe het jullie niet na.
    toi toi toi voor morgen we blijven jullie volgen gr. Anja en Mart

  • 06 April 2014 - 02:41

    Rick En Sanne:

    Ha mam en Riny! Leuk om jullie nu te gaan volgen, na een jaar ons gevolgd te hebben is het nu jullie tijd!! Wat een zware start, maar daar kan alleen maar van geleerd worden;) we hadden je al gewaarschuwd voor een te zware tas want als iemand het kan beaamen hoe zwaar het is om met een tas van 18kg en 16kg vele km's te lopen dan zijn wij het wel.. Veel succes en geniet van alles, ook van het afzien!

  • 06 April 2014 - 09:13

    Tonnie Ariaans:

    Hoi Riny en Mieke,
    Nou al het begin is moeilijk ( Zegt het spreekwoord (grapje Riny). Maar ik vind het super stoer van jullie en ik ga jullie zeker volgen. Heel veel succes en geniet van alles wat je tegenkomt. Groetjes Tonnie Ariaans.

  • 06 April 2014 - 10:09

    Ria En Harrie :

    Goede morgen dappere meiden

    De eerste hobbels zijn overwonnen ..knap hoor en ook dat jullie meteen afscheid konden nemen van je zorgvuldig uitgesorteerde spulletjes , wat zeker een goede beslissing was.!
    Wij wensen jullie een fijne zondag vandaag enne ,,loop ze,,!
    Groetjes Harrie en Ria

  • 06 April 2014 - 11:00

    Els En Maart-Jan:

    Hallo dames,
    Zoooo herkenbaar die onzekerheid over de haalbaarheid.
    Ik dacht bij de eerste heuvels in Frankrijk: hoe moet ik ooit de Pyreneeën over, ik heb hier al zo'n moeite mee. Dat gaat me nooit lukken.
    Maar eer je daar bent, heb je al zoveel (klim-)kilometers in de benen dat het gewoon vanzelf gaat.
    Leef bij de dag, geniet van al het moois om je heen en van alle ervaringen. Je hoeft niet anders te doen dan te lopen, eten en slapen. Verder kun je alles loslaten.
    Heel veel succes verder!
    Lieve groetjes,
    Els

  • 06 April 2014 - 11:02

    Marian Van Mierlo:

    Ha die Mieke en Riny,
    Stoer hoor, dat jullie dit gewoon doen!
    Ik wens jullie een hele mooie tijd toe! Geniet ervan en heel veel succes!!!
    ... Ik blijf jullie zeker volgen!
    Groetjes Marian

  • 06 April 2014 - 11:27

    Willie N Nellie:

    Hoi Mieke en Riny;goed om te horen dat het weer goed gaat.we wensen jullie veel succes,en we blijven jullie volgen .tot horens.

  • 06 April 2014 - 13:09

    Wilma:

    ha Mieke en Riny,
    Enorm veel respect voor jullie, zet hem op, we blijven jullie verhalen volgen, op naar het volgende!!!!!!!Suc6 X gr ons Wil

  • 06 April 2014 - 14:47

    Linda & Bert:

    Hey Mieke & Riny

    Heel veel suc6 .
    Wij gaan jullie ook volgen.

    Groetjes
    Linda & Bert Bouw

  • 06 April 2014 - 18:39

    Ine Habraken:

    DOORZETTERS.... CHAPEAU

  • 06 April 2014 - 19:03

    Jan En Els:

    Hoi Mieke en Riny.
    Jullie lef dwingt al respect af. Zet hem op dames.
    Als jullie het ritme te pakken hebben MOET het makkelijker worden.
    Succes gewenst en we blijven jullie met veel plezier volgen.
    Wij hebben dit weekend weer een paar Pieterpad-dagen achter de rug en hebben dikwijls aan jullie gedacht.
    Veel wandelplezier en geniet er van.
    groetjes jan en els

  • 06 April 2014 - 20:19

    Maria Koolen:

    Hé vriendinnetje Mieke,

    Ik ben zo blij, om jullie eerste verslag te kunnen lezen. Wat een zware beproeving in deze eerste week! Maar alle begin is moeilijk en hopelijk gaat het jullie de komende tijd alleen maar beter verlopen. Ik heb daar alle vertrouwen in en heb enorm veel respect voor de uitdaging, welke jij zijn aangegaan. Ik ben heel trots op jullie. Heel veel succes gewenst voor de komende dagen en probeer zeker ook nog te genieten van alle bijzonders wat op jullie pad komt! Ik kijk uit naar een volgend reisverslag!
    Lieve groeten voor jou, lieve groeten voor Riny.

    XX Maria en Leo

  • 06 April 2014 - 21:20

    Marcia Herfs:

    Lieve Mieke,
    Ondanks de opstartproblemen en blaren gaat het jullie vast lukken. Als je eenmaal in het ritme bent zal het wel een stuk vanzelfsprekender gaat. Houd moed, en weet dat wij hier apetrots zijn! Go girls!
    Liefs Jos en Marcia

  • 07 April 2014 - 09:31

    Jac En Toos Strijbos:

    Hoi Riny en Mieke

    Heb grote bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Het moet wel lijken alsof je tegen een enorme berg (letterlijk en figuurlijk) aankijkt. Het zal in het begin zoeken zijn naar een ritme en als je dat gevonden hebt zal het ongetwijfeld beter gaan. Wij wensen jullie alle sterkte en geestkrach

  • 07 April 2014 - 09:33

    Jac En Toos Strijbos:

    We hebben grote bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Het moet wel lijken alsof je tegen een enorme berg (letterlijk en figuurlijk) aankijkt. Het zal in het begin zoeken zijn naar een ritme en als je dat gevonden hebt zal het ongetwijfeld beter gaan. Wij wensen jullie alle sterkte en geestkracht toe om het tot een goed einde te brengen.

    Toos en Jac

  • 08 April 2014 - 13:15

    Riek:

    Riny (en Mieke die ik niet ken maar met wie ik wel kennis zou willen maken),

    Ik had nog geen verslag zo snel verwacht. Maar ik had Harry als (mogelijke) oppepper een mailtje gestuurd en die mailde me terug, dat ik maar eens naar jullie weblog moest gaan.
    Waaaaw, het begin was wel erg heavy! En wat leuk al die reacties. Ik vind het wel leuk om vanuit Ghana daar ook een bijdrage aan te leveren.
    Ik blijf jullie volgen (maar niet te voet; ik vlieg gewoon twee keer over jullie heen als ik over een maand voor een paar weken naar Antwerpen ga).
    Sterkte, geniet ervan, alle goeds, petje af, etc. etc. Ik ben er voor honderd procent zeker van dat jullie je doel zullen bereiken (of er zou iets heel geks moeten gebeuren, zoals een stomme val waardoor je je elleboog verbriijzelt).
    Riek

  • 08 April 2014 - 19:26

    Christa :

    Riny en Mieke, Super zeg, knap! Ik vind het zeer leuk om te lezen.
    Inmiddels zullen jullie Reims wel bereikt hebben. Zit het weer wat meer in de benen?
    Heel veel succes, hou vol en drink 'savonds een lekker wijntje!
    Groetjes
    Christa en Arno

  • 08 April 2014 - 19:36

    Fanny:

    Zet m op riny en Mieke!!! Ik reis met jullie mee!!

  • 08 April 2014 - 21:29

    Trix:

    De eerste week zit erop. Ik leef en reis met jullie mee super

  • 09 April 2014 - 09:09

    Sandra,ron En Millie:

    Hoi Mieke en Riny,
    Eerste week zit er op blijf jullie volgen.
    Heel veel groetjes van ons Drie

  • 09 April 2014 - 13:17

    Cindy Megens:

    Hoi Mieke en Riny,
    Wat een tocht hebben jullie nu al achter de rug! Echt SUPER knap! Heel veel succes bij het behalen van jullie volgende doel!

  • 10 April 2014 - 18:16

    Toos Peerlings:

    Hoi Mieke en Riny
    Wat zijn jullie toch toffe meiden, alle begin is moeilijk. Ga zo door en geniet van alle moois wat jullie tegen komen. Riny nog bedankt voor 't kaartje klein maar fijn en warm. We zullen er zondag een op drinken. Groetjes vanuit Nederweert.

  • 11 April 2014 - 09:59

    Sjerty Van Herten:

    Ha Riny en Mieke,
    Denk ook af en toe aan jullie beschermengelen. Als het moeizaam gaat, zullen ze jullie hopelijk een eindje dragen! Hou vol! Groetjes Sjerty

  • 11 April 2014 - 22:04

    Andre' Boom:

    Dag Mieke en Riny,

    Kei tof van jullie, en van mij uit nu al heel veel respect voor de 1ste verlopen week.
    jullie maken een levens ervaring mee! Wauw! (een avontuur, en ervaring die jullie opdoen) die niemand meer van jullie kan afnemen!

    Ga zo door!
    Vriendelijke groetjes,
    Andre' Boom.

  • 14 April 2014 - 15:19

    Ron Verbaarschot:

    Dag dames,
    Wat een avontuur zeg! Geniet ervan!
    Ik ben maar een klein beetje jaloers.....
    Groetjes,
    Ron Verbaarschot

  • 15 April 2014 - 14:26

    Harrie En Lies Houtappels:

    Jullie eerste verhaal na 1 april was geen grap. Wij zijn benieuwd hoe het jullie nu vergaat na twee weken.
    Groet
    Harrie en lies.

  • 16 April 2014 - 08:56

    Annie Aben:

    Natuurlijk denk ik aan jullie1 Ga zo door, heel, heel veel plezier!

  • 27 April 2014 - 22:41

    Kees En Paula :

    Hoi riny en Mieke ik houd het kort anders hebben jullie zoveel te lezen zie ik. Voetje voor voetje ....".en dan overbrug je de grootste afstanden veel succes verder we volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke en Riny

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1306
Totaal aantal bezoekers 22984

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 Augustus 2014

Onze voettocht Veghel naar Santiago de Compastella

Landen bezocht: